14 Şubat 2014 Cuma

Kamisama Hajimemashita

Bu aralar bloga fazla zaman ayıramıyorum. Açıkçası bir çok kez denedim fakat içimden gelmedi, yazmaya üşeniyorum.
Tabii ki bu yazmadığım süreç içerisinde listemdeki bir çok anime ve mangayı da bitirdim. Artık istediğim tarzda shoujo manga ve anime bulmakta güçlük çekiyorum diyebilirim. Sizin önerileriniz var mı?


Bugün kısaca favori karakterlerimden birisinin içinde olduğu Kamisama Hajimemashita'dan bahsedeceğim.
Kamisama Hajimemashita, Kamisama Kiss, The God Has Come isimleriyle de bilinen bu seri; 2008 yılında Julietta Suzuki'nin çizimleriyle mangayla başladığı serüvenine, 2012 yılında anime adaptasyonuyla devam etmiş.


Konusuna kısaca değinecek olursak başrol kızımız Nanami, babasının yüklü bir kumar borcunu ardında bırakıp kaçmasının ardından evinden tahliye edilir. Bankta oturup düşünürken Mikage adında köpeklerden korkan garip bir adamla tanışır ve adamı küçük bir köpekten kurtardıktan sonra ona hikayesini anlatır. Mikage de ona teşekkür etmek için evini verir, Nanami de evsiz kaldığı için kabul eder. Mikage'nin evine vardığında şok geçirir çünkü Mikage'nin ev dediği yer aslında bir tapınaktır! İki tapınak muhafızı ve Mikage'nin hizmetçisi Tomoe'yle tanıştıktan sonra eskiden Mikage'nin o bölgenin tanrısı olduğunu ve artık onun yerine kendisinin geçtiğini öğrenir. Ve olaylar gelişir.


Mangasının şu anda 18 cilt, 107 bölümü bulunmakta fakat halen devam ediyor. Açıkçası bu yazıyı daha önce yazmak istemiştim ancak henüz mangasının İngilizce çevirisinin yayınlanmış son bölümüne kadar okumadığım için yazamamıştım. Yoksa içerisinde hem bir yokai hem de oldukça yakışıklı bir karakter içeren bu seri tabii ki de favorilerimden biri ve ilk yazılarımdan olsun isterdim açıkçası.


Animesi ise 13 bölümden oluşuyor. Forumlarda "2014'te yeni sezonu gelebilir, neden olmasın" tarzı yorumlar görmüştüm umarım gelir. İlk animesini izleyip mangada devamını okumuş olan birisi olarak kesinlikle 2. sezonu hakettiğini düşünüyorum. Bir de eğer animeyi, mangadan önce izlediyseniz bir çok merak edilen şey kalıyor. Özellikle de Nanami'nin geçmişe gittiği kısımlar oldukça kafa karıştırıcıydı. Sırf zaten bu kafa karışıklığımdan inat edip sonuna kadar mangayı da okudum ve nedenini öğrendim. Manga okumayı sevmeyen ya da İngilizce bilmeyenler için kesinlikle anime adaptasyonu lazım. Bir de benim gibi Tomoe hayranlarına daha fazla Tomoe gerekiyor... Umarım yaparlar. Zaten Ağustos 2013'te yayınlanan iki OVA da ikinci sezon geliyor diye bas bas bağırıyordu.

Yani kısaca Kamisama Hajimemashita, hem hikayesiyle hem de karakterleriyle, sıcaklığıyla favorilerimde yerini aldı. Julietta Suzuki'nin diğer mangalarına da sıra gelirse okumak istiyorum.

Eğer animesini izlemek isterseniz buraya, mangasını Türkçe okumak isterseniz buraya İngilizce okumak isterseniz de şuraya tıklayabilirsiniz. Yalnız uyarmam gerekiyor; Tomoe benim! Şaka tabii ki, uyarmak istediğim konu şu ki Türkçe'sinde bütün bölümleri bulunmuyor. Sadece 1.bölümü ve animenin bittiği yerden itibaren 3 bölümüyle toplamda sadece 4 bölümüne ulaşabilirsiniz. 


Sizce uzun saçlı Tomoe mi yoksa kısa saçlı Tomoe mi daha yakışıklı?









NOT: Şu an neden yazı yazamadığımı anladım. Sevgilim sürekli Facebook'tan taciz eder gibi yazdığı için olsa gerek bu yazıyı abartmıyorum 3 saatte ancak yazabildim! Buradan ilgili kişiye sesleniyorum, bir rahat ver da.







1 yorum:

  1. animesini izlemiş biriolarak soruyorum açıkcası animeyi izledikten sonra kafamda birçok soru işareti kaldı mangayı ingilizce olarak okumaya başlamak istiyorum ama anlamam zor olur mu? çünkü ingilizcem orta seviye . cümleler çok mu karışık?

    YanıtlaSil