17 Aralık 2013 Salı

Hiiro no Kakera

Bunu daha önce yazmamış olmama oldukça şaşırdım çünkü en sevdiğim animelerden biridir. Yani eğer benim gibi romantizm manyağı bir kızsanız bunu gözden kaçırmak mümkün değil zaten.


Hiiro no Kakera, bir diğer adıyla Scarlet Fragments; ilk olarak 2006'da satışa sunulan bir otome oyun - yani kadınlara yönelik bir oyun olarak ortaya çıkmış. 
Ek bir bilgi olarak otomelerde bir kadın karakterin, bir çok erkek karakterle ya da bazen kız karakterlerle romantik ilişkiler kurmasını sağlıyorsunuz; sonra tabii hepsiyle karakterinizin farklı bir sonu oluyor, o sona ulaşınca da oyun bitiyor zaten. 



2012 Nisan'ında bu otome oyun, animeye uyarlanarak Haziran'a kadar devam etmiş. Anime tam olarak 2 sezonda bitirildi ve her sezon 13'er bölümden oluşuyor. İkinci sezon olan Hiiro no Kakera: Dai ni Sho 2012 Ekim'inde yayınlanmaya başlayıp Aralık ortasına kadar sürdü. Ben Haziran'dan Ekim'e kadar nasıl bekledim, ah ah...

Konusuna gelecek olursak da Tamaki, annesi ve babası yurtdışına gidince küçükken de gittiği büyükannesinin yaşadığı küçük bir köye gider. Büyükannesinin onu karşılaması için yolladığı kişiyi beklerken dağ eteğinde yürümeye başlar ve birden karşısına küçücük yuvarlak bir cisim çıkar ki bu cismin kolları vardır ve konuşabiliyordur! Tamaki ona bakarken birden karşısına 3 tane gölge gibi garip cisimler çıkar ve kaba bir adam onu kurtarır. Yakın zamanda Tamaki, bu garip olayların neden çevresinde döndüğünü anlayacaktır.


Resmen her zevke hitap eden bir erkek karakter yapmışlar gibi geldi. Mahiro, Takuma, Shinji, Suguru ve Yuichi birbirlerinden farklı ve bir o kadar da benzer gariplikte karakterlere sahip. Mahiro oldukça komik, Takuma çok sert ve bir o kadar da yakışıklı ama benim favorim Yuichi. Nedenini ben de anlamadım ama Yuichi'ye ayrı bir sempatim vardı izlerken de.

İyi etmişler de oyunu animeye uyarlamışlar, hem görsel olarak hem manevi olarak doyuyorsunuz. Müzikleri de bir o kadar güzel ki Shuhei Kita ve Fujita Maiko'nun sesine aşık olmamak elde değil. Favorim ise ilk sezonun açılış şarkısı "Nee".


İlk sezonda romantizm olsa da çok doyurucu değil lakin ikinci sezon romantizmi doruklarda yaşıyorsunuz. Türk usulü kız kaçırma bile var deyip spoiler vereyim bari :p

Bir de her bölüm sonu aşk itirafları oluyor, ne yalan söyleyeyim daha önce hiç bir 2 boyutlu karakterden aşk itirafı almamıştım. Canlarım benim, ben de sizi seviyorum; Yuichi senin yerin ayrı tabii ahahah



Animeyi izlemediyseniz mutlaka izleyin, en azından bölüm sonlarındaki aşk itiraflarına bir bakın da iç geçirin derim. 
Türkçe çevirisi turkanimede mevcut fakat çeviriyi çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

Anime boyunca en sevdiğim sahneyi izlemek için tıktık 
Favorim olan açılış şarkısını da hemen alta ekliyorum. 
İyi seyirler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder